Висока кухня клієнтоорієнтованості

Кожен CIO великої компанії не з чуток знає, що таке впровадження масштабного ІТ-рішення класу ERP, будь то розробка крупного вендора або система, зроблена на замовлення. Справа ця, м’яко кажучи, малоприємне – нервове, довгий, трудомісткий, з високим ступенем невизначеності. З чим це пов’язано?

Чому сам процес кастомізації і впровадження забирає у бізнес- та ІТ-фахівців з боку замовника стільки сил і часу, не гарантуючи при цьому якісний результат? І чому навіть в разі успішного впровадження дійсно потрібного ІТ-рішення замовник часом все-таки залишається незадоволений?

Складний рецепт

Вся справа в тому, що автоматизація з глибокої кастомізації – і серйозна адаптація вендорськіх рішення, і створення ІТ-системи на замовлення – складна послуга, що вимагає особливого підходу. Перш за все, величезне значення набуває правильна організація процесу розробки (адаптації) і впровадження, адже в разі складних послуг процес не менш важливий, ніж результат.

Крім того, створення масштабних ІТ-систем класу ERP має ряд особливостей, що збільшують складність послуги. Об’єкт автоматизації – бізнес і його процеси – постійно змінюється. Тут доречно порівняння з хірургом, який оперує живий організм. Тільки проекти створення ІТ-систем можуть вестися роками на динамічному бізнесі. Як правило, в масштабних проектах автоматизації бере участь багато зацікавлених сторін, кожна з яких переслідує власні цілі і має свої інтереси. Процес надання послуги зі створення (кастомізації) масштабної ІТ-системи може бути вельми тривалим. При цьому замовник отримує результат не одноразово, а порціями в процесі всієї роботи над проектом.

Цьому сприяє застосування сучасних гнучких методологій розробки та ітеративного підходу, коли результат (нова функціональність) «відвантажується» замовнику періодично невеликими частинами. На початку процесу надання послуги практично неможливо детально описати, яким повинен бути результат. Це означає, що на старті проекту жодна зі сторін в точності не знає, яким буде (або має бути) розроблене ІТ-рішення. Масштабна система класу ERP – дуже складний об’єкт, а її розробка (глибока кастомизация) ведеться в умовах безперервно мінливого бізнесу.

Якість результату – розробленого (або глибоко кастомизировать) ІТ-рішення – оцінити дуже складно. Справа в тому, що ІТ-система – об’єкт нематеріальний, його практично неможливо «розглянути з усіх боків», вичерпно описати і достовірно оцінити. Наскільки добре і надійно запропонована ІТ-система підтримує бізнес-процеси замовника – висновки про це можна буде зробити лише після кількох місяців (а то і років) промислової експлуатації.

Releated Post