NASA пропонує вперше подивитися на зразки астероїда Бенну

Нарешті у нас є перші зображення високої роздільної здатності вмісту дорогоцінного контейнера для відбору проб астероїдів Бенну від NASA, минуло понад 3,5 місяці після того, як OSIRIS-REx повернув їх на Землю. Затримка пов’язана з двома надокучливими кріпленнями, які тримали кришку пробовідбірника на місці та були нарешті відкриті 10 січня. 19 січня NASA опублікувало довгоочікувані перші знімки вмісту зонда – чорного пилу і каміння розміром до 1 см.

Вміст може виглядати досить звичайним, але не забувайте, що ви дивитеся на астероїдний матеріал, який, як вважається, залишався недоторканим близько 4,5 млрд років і може пролити нове світло на походження нашої Сонячної системи. Зразок було скинуто під час прольоту OSIRIS-REx повз Землю 24 вересня.

Хоча зовнішня капсула відкрилася досить легко, надавши вченим доступ до 70 г астероїдного пилу, головний контейнер TAGSAM, що містить більшу частину зразка, залишався щільно запечатаним, попри всі зусилля команди. Тепер, коли він відкритий, команда проведе наступні кілька тижнів, визначаючи масу останнього зразка, до якого вони отримали доступ. Наступним кроком команда зніме круглий металевий комір, який ви бачите на зображенні, і підготується до перенесення залишків зразка з контейнера Touch-and-Go-Sample-Acquisition-Mechanism (TAGSAM) у клиноподібні лотки для зразків. Потім ці лотки буде сфотографовано, а зразок зважено, упаковано і відправлено на зберігання до Космічного центру імені Джонсона NASA в Х’юстоні.

Після того, як повний каталог зразків Бенну буде опублікований пізніше цього року, вчені з усього світу подаватимуть запити на демонстрацію або дослідження цих зразків. Важливо, що 75% зразків буде збережено для майбутнього аналізу.

“Нарешті відкрити контейнер TAGSAM і отримати повний доступ до повернених зразків Бенну – це монументальне досягнення, яке відображає непохитну відданість і винахідливість нашої команди”, – каже астроном Данте Лауретта з Місячної і планетарної лабораторії Університету Арізони 10 січня. “Цей успіх підтверджує важливість OSIRIS-REx і наше прагнення поглибити наше розуміння космосу. Ми з нетерпінням чекаємо на наступний етап, коли ділимося цими дорогоцінними зразками зі світовою науковою спільнотою і продовжуємо наш шлях відкриттів”.

Releated Post